Prestanda

Prestanda hos MotorManiac!

Smaka på det ordet, det är vad som får adrenalinet att flöda när Du står där vid rödljuset och den där bilen bredvid bara står och väntar på att du ska visa om du är man eller mus…

MotorManiac’s prestanda projekt föddes en sen kväll när jag satt och tittade igenom mina överblivna ”bra att ha” hög efter att Mazdan fått åka till sin sista vila.

Så nu ska SAAB.en få agera både brukskärra och få lite trevligare pulver under den numera matta huven.

2010-07-31

Har börjat måtta för 2.5″ systemet nu när det gamla original systemet börjat vittra bort från bilen, ok det är inte optimalt eftersom det borde vara 3″ hela vägen.

Men det här är en nobudget ride så jag tar av det jag har över 🙂

Nuläge:

SAAB 900 SE Turbo från 1997 som fått ett trevligt öppet luftfilter från SPEEDPARTS och stoltserar med 185 original hkr .

Framtid:

Efter att Trionic 5 suiten laddats ner så har det beställts ett bdm kit från ELFA för att läsa in lite nya trevliga koder i en T5 box som lyckades sitta på min numera överblivna SAAB 9000 CSE som har levt med hotet om att få göra den sista resan till bilkyrkogården, efter som det sitter en 2.3 L motor i den så ligger planerna att befria den motorn från vevparti och lite annat för att stroka 204 motorn .

Samtidigt så kommer troligen avgaskamen från sagda motor också ev hamna i turbon pga lite trevligare egenskaper från sugkamen i just den motorn.

Ett simons 2.5″ halvsystem ligger också och skräpar i källaren , egentligen avsett för en Mazda men med lite vilja och universaldelar så ska det kunna fås att fungera på 900:an.

Önskelista:

  • Aero IC
  • Ny koppling
  • 3″ downpipe + sportcat
  • lite annat smått och gott….

2 Comments

  1. TjippChopp

    Reply

    hej
    kul sida!
    min bil e snabbare än din!
    ha re gott
    staffan

    30 Jul 2010
    • MotorManiac

      Reply

      Det är den säkert, och säkert mycket bättre puts och studs, men det är inte i bilen jag får mina kickar, hängande i fallskärmen så kan vi börja snacka fart och kick…

      30 Jul 2010

Leave Comments