• post by:
  • mars 11, 2012

RatCar Prolog MotorManiac ' s Sledgehammer

RatCar

RatCar Förberedelserna har Börjat, eftersom Mercedes:en under perioder gett ett intryck av att föraren (Moi) haft ett oturligt infall av fläckvis inkontinens så var det dags tidigare att titta på varför förarsätet fläckvis var blött (och med det mina jeans)

bygger vidare

Så panelen framför takluckan revs ner för att se varför det mellan varven regnade ett vårregn inuti bilen, och där i framkant på dräneringen av takluckan så var det ett hål  just där slangen går in.

Tidigare så hade jag varit och  botaniserat på Returbilen, och hittat en takpanel som inte går i buteljgrönt, så nu skulle den på plats ..

fixad headline

Så efter några timmars bilmeksterapi så satt allt på plats plus att  det är lite mindre grönt i bilen, samtidigt så har det måttats för högtalare så planen just nu är..

3 st 8″ OpenAir basar i hatthyllan (sågas in lite snyggt och försänks )

2  st 6.5″ + 2 st 4″ i bakdörrarna för lite bredare ljudbild med mid-bas och lite högre toner (Sång + Diskant)

4 st 6.5″ i framdörrarna ,, för att dom får plats 🙂 och när trenden i samhället går mot ”Less is More” så blir det   i RatCar bygget mera ”More, More , Mooore”

i Intrumentbrädan sitter redan 2 st 4″

Huvudenhet blir från Alpine i det här fallet en IDA-X200

Ljudet styrs via en 701 Blackbox och fördelas över ett antal slutsteg

Mera kommer snart i ProjektDokumentationen.. 🙂

Så hur håller jag nu allt det här torrt i bilen?

lucktätning

Om någon sett Filmen ”Black hawk Down” så i början figurerar en vit Mercedes med ett stort H tejpat på taket, själv nöjer jag mig med ett ”Misslyckat” kantigt RatCar mässigt  O tills jag kan täta rosthålet eller tills jag ev kan byta luckan mot en Glas taklucka från en nyare modell (kommer inte ihåg vilken modell som passar)

Glastaklucka på en RatCar? Ja varför inte 🙂 ibland är det kul att sticka ut lite.

Ska också ta en koll på www.mbsca.se och se om snubben i Malmö har kvar facelift huven , det med mattsvart + klarglas lampor tonade rutor och igenlagda handtag (och lister) och med en 2.9 l V6:a + kompressor under huven .. kan bli rätt trevligt på en RatCar

Ford Cosworth

Glöm inte titta in Hos TopGear Sverige och vinn biljetter till TopGear Live och varför inte lite trevlig läsning om vad som händer på Passagerarsidan

Leave Comments