Mazda MX-323F

Mazdan Fungerar just nu som bruksbil efter incidenten med Mondeon, så det blir ett rullande projekt, istort det som händer just nu är:

Byte av inredning till Delskinn från Peugeot 205 GTI

Utveckling av ljud och mediasystem dvs inkoppling av slutsteg .

Borttagning av 6×9″ högtalarna och ombygge av konsoller och bagagerum.

 

Så hur ser det ut idag

Huvudenhet: Kenwood MD

Framsystem: Sony X-Plod 6.5″

Hatthylla: Pioneer 6×9″

 

Det som ligger under produktion

Huvudenhet: Pioneer P99R med DSP (Digital ljud processor)

Framsystem: 2x Mutant NW-6SPX

System Bakdörrar: 2x Mutant NW-6SPX

Bas: 3x Mutant NW-1250X

Slutsteg Framsystem: Mutant MT-300.4X

Slutsteg Bak: Mutant MT-300.4X

Slutsteg Bas: 3x Mutant MT-800.1

Koppling av Bil-Pc system via TosLink in i Ljudprocessor

 

 

 

Motor:

För tillfället så sitter det en 1.6l 16v SOHC motor i bilen, och jag väntar på ett intyg som jag blivit lovad muntligt från Mazda nordic för att klämma in en 1.8l 24v V6:a dvs samma motor som sitter i Mazda MX-3, donatorbilen står klar för leverans i Tyskland, och när det börjar bli dags så hoppas jag att jag slipper kommando meka ihop den här bilen också…

Men i väntan på intygen så provas ett turbosystem från Mazda 323 GTX dvs ett av dom vanligare sätten att vässa 323F:en

Karossen

Spoiler paket från tyskland troligen från pakfeifer men med lite egna modifieringar…

 

Och naturligtvis Bil-Pc delen som jag jobbar på, men det beskriver jag lite senare *ler* dvs en cliffhanger

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *